wtorek, 1 października 2013

Karkówka duszona w plastrach

Karkówka duszona w plastrach

Karkówka duszona w plastrach składniki:

  • karkówka (tym razem było około 1 kg)
  • kolorowy pieprz, ziele angielskie, kilka ziaren jałowca
  • listek laurowy
  • czerwony delikat (opcjonalnie)
  • 3 cebule
  • kilka ząbków czosnku
  • musztarda francuska
  • 3/4 szklanki półwytrawnej sherry albo czerwonego wytrawnego wina, jak kto woli

 Karkówka jak zrobić:

Karkówkę pociętą w niezbyt grube plastry lekko rozbijamy. Sposób przyprawiania był kompletnym "freestylem", ale sprawdziłam na sobie....działa. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Tak więc tym razem było tak: w kuchennym moździerzu utarłam kolorowy pieprz, kilka ziaren jałowca i ziela angielskiego. Powstałą mieszanką natarłam plastry karkówki, posoliłam, obsypałam lekko czerwonym delikatem i dołożyłam francuskiej musztardy. Plastry karkówki dobrze obsmażyłam na mocno rozgrzanej patelni grillowej. Usmażone włożyłam do brytfanki, przełożyłam plastrami cebuli, wrzuciłam ząbki czosnku i listki laurowe. Na patelnie wlałam szklankę wody i sherry, dołożyłam kostkę rosołową i zagotowałam. Powstałym sosem zalałam karkówkę, wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam ponad godzinę. Nie wypada zachwalać samej siebie, ale...karkówka wyszła bardzo aromatyczna, niezwykle miękka i krucha.









Przepis wrzuciłam specjalnie dla pewnego Wojtka, który o to poprosił, ponieważ pogardza z całego serca pokarmem -jak to nazwał z głębin oceanu i zażądał prawdziwego mięsa. Jak widać nawet wypróbował i jeszcze zdjęcie podesłał. Sos zbeszcześcił śmietaną, chyba się nie boi, że będzie gruby...:) Po ilości dodatkowych smsów, na które musiałam odpisać wnoszę iż nie potrafię precyzyjnie  pisać przepisów.





















2 komentarze:

  1. nie jadłam bo nie zaprosiła...pominęła...a wygląda tak smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no jaka gupia:* a jak ostatnio golonką częstowałam to nosem kręciła..........

    OdpowiedzUsuń