czwartek, 2 stycznia 2014

Golonka z chrupiącą skórką

Golonka z chrupiącą skórką


Golonka z chrupiącą skórką składniki:

  • golonka z kością ( tym razem około 1,5 kg )
  • musztarda
  • czarny pieprz
  • ziele angielskie
  • sól
  • do podlewania: piwo i bulion z odrobiną miodu  

 

Jak zrobić:

Tym razem przed pieczeniem eksperymentalnie moczyłam golonkę 2 godziny w solance. Proporcje solanki to dwie łyżki stołowe soli na litr wody. Czytałam, że solanka sprawia, że mięso staje się wyjątkowo soczyste-a można je tak marynować nawet kilkanaście godzin. Przed pieczeniem "obsuszoną" golonkę natarłam czarnym pieprzem, zielem angielskim, musztardą, i pocięłam skórkę (sposób podpatrzony od mojego brata). Golonkę ułożyłam w brytfance i podlałam dobrze piwem. Piekłam mniej więcej 4 godziny w temperaturze około 180 stopni, podlewając co kilkanaście minut piwem lub bulionem z odrobina miodu. Pod koniec pieczenia (jakieś 30 minut) zwiększyłam temperaturę pieczenia do 220-240 stopni. Skórka rzeczywiście była jak chips, a mięso w środku miękkie i soczyste.

 

3 komentarze:

  1. mniam, mgło by się wydawać że golonka to taka męka potrawa a ja golonkę wręcz uwielbiam :)
    Wszystkiego co najlepsze w nowym roku i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota! Bardzo lubię golonkę, a ta wygląda tak apetycznie, że mam ochotę pobiec po musztardę i zabrać się za jedzenie :D

    OdpowiedzUsuń