wtorek, 28 stycznia 2014

Penne z kurczakiem i brokułem w sosie śmietanowo-serowym

Penne z kurczakiem i brokułem w sosie śmietanowo-serowym

Penne z kurczakiem i brokułem w sosie śmietanowo-serowym składniki:

  • 300 g makaronu penne
  • 1 brokuł
  • 200 ml śmietany 12%
  • 200 g sera-tym razem był to pleśniowy, niebieski camembert
  • 250 g mięsa z piersi kurczaka
  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny
  • duży ząbek czosnku
  • pieprz
  • ostra papryka  w proszku
  • gałka muszkatołowa
  • sól

 

Penne z kurczakiem i brokułem w sosie śmietanowo-serowym jak zrobić:

 

Mięso z kurczaka kroimy w drobne kawałki i doprawiamy mieszanką świeżo zmielonego, kolorowego pieprzu i ostrą papryką. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy z oliwek, wrzucamy kurczaka, obsmażamy i solimy. Po kilku minutach wlewamy śmietanę i dorzucamy ser. Tym razem miałam pod ręką niebieski, miękki camembert, ale myślę, że równie dobrze sprawdziłaby się gorgonzola, Lazur błękitny czy roquefort. W międzyczasie wrzucamy brokuła podzielonego na małe kawałki do gotującej się wody. Gotujemy najwyżej 3 minuty, tak aby pozostał chrupki. Obgotowany obsmażamy chwilkę na drugiej patelni z oliwa i przeciśniętym przez praskę dużym ząbkiem czosnku. Sos z kurczakiem łączymy z brokułem, dusimy jeszcze chwilkę doprawiając solą, sokiem z cytryny i świeżo startą gałką muszkatołową. Łączymy z makaronem penne ugotowanym wcześniej według instrukcji na opakowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz